ارتباط گستران هزاره

ساخت وبلاگ
افزایش برداشت گاز از پارس جنوبی

طی نشست مشترک هماهنگی و ارزیابی تضمین تولید گاز در پارس جنوبی در زمستان ۱۴۰۱ که  با حضور مدیران ارشد شرکت‌های ملی نفت و گاز برگزار شد؛ آمارهای رسمی در این زمینه اعلام شد. در این نشست اعلام شد که از آغاز سال جاری تا پایان مرداد ماه، میانگین برداشت گاز روزانه  از میدان پارس جنوبی ۶۱۴.۷ میلیون مترمکعب بوده است. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه باشید.

تکیه بر دانش بومی در برداشت گاز از پارس جنوبی

در این نشست مشترک که با هدف هماهنگی و ایجاد آمادگی بخش بالا دست و پایین دست پارس جنوبی برای تولید و تامین حداکثری گاز کشور در فصل زمستان و با حضور هرمز قلاوند، مدیر نظارت بر تولید نفت و گاز شرکت ملی نفت ایران، احمد باهوش، مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی و محمد حسین متجلی، سرپرست شرکت نفت و گاز پارس برگزار شد؛ وضعیت عملیات تولید گاز از بخش فراساحل و پالایشگاه های خشکی پارس جنوبی مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست، احمد باهوش، مدیر عامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در ارتباط با مقدار تولید گاز در پنج ماه نخست سال جاری تصریح کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان مرداد ماه، میانگین تولید روزانه گاز از میدان پارس جنوبی ۶۱۴.۷ میلیون مترمکعب بوده است که با انجام اقدام ‌های نوآورانه و تکیه بر دانش بومی توانسته ایم در تولید پایدار گاز و محصولات جانبی گام ‌های مثبتی برداریم و امید بر این است که همین روند در ادامه نیز امتداد پیدا کند.

وی در ادامه اظهارات خود خاطر نشان کرد: هم اکنون هیچ مرز جدا کننده ای میان گاز و نفت وجود ندارد و همگی باید برای رو سپید کردن صنعت نفت و گاز کشور دست در دست هم داده و همکاری کنیم.

بر اساس اعلام وزارت نفت کشور، در جریان این نشست مشترک، مدیران عامل شرکت‌ های نفت و گاز پازس و مجتمع گاز پارس جنوبی به ‌عنوان بهره ‌بردار بخش ‌های  فراساحل و پالایشگاه ‌های گازی پارس جنوبی ضمن تاکید بر اهمیت هماهنگی هرچه بیشتر بخش ‌های بالا دست و پایین دست پارس جنوبی، راهکارهایی را نیز در ارتباط با همکاری بیشتر و ایجاد یکپارچگی هم سو با رسیدن به اهداف مشترک در تولید ایمن و پایدار گاز ارائه کرده اند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های نفت و گاز » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : برداشت گاز , پارس جنوبی , مناقصات دولتی , مناقصه نفت و گاز , میادین گازی , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 105 تاريخ : چهارشنبه 30 شهريور 1401 ساعت: 16:16

بانک سپه، اولین و قدیمی ترین بانک ایرانی

بانک سپه به عنوان نخستین بانک ایرانی در ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۱۳۰۴ با سرمایه  سه میلیون و ۸۸۳ هزار و ۹۵۰ ریال در یک محل محدود و چند باب مغازه تاسیس شد.  در ۲۴ اسفند همان سال اولین شعبه بانک سپه در شهر رشت افتتاح شد. این بانک در ارتباط با خدمات بانکداری خرد و با حداکثر ۳۸۰۰ شعبه و ۲۵۸۱ دستگاه خودپرداز، در سراسر ایران فعالیت دارد. این بانک دارای شعبه های بین المللی در کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه و بریتانیا است.

هم اکنون بانک سپه با بیش از ۹۰ سال و نزدیک به یک قرن تجربه به عنوان یکی از مهم ترین نهادهای مالی و اقتصادی کشور شناخته می شود که با جذب سرمایه های سرگردان و تبدیل آنها به فعالیت های مولد اقتصادی توانسته است در جهت اهداف اقتصادی کلان کشور، مشارکتی موثر داشته باشد. بانک سپه در عرصه بین المللی نیز به ارائه خدماتی مانند  افتتاح انواع حساب‌ های سپرده، انجام امور حوالجات ارزی، گشایش اعتبار اسنادی، ابلاغ اعتبارات اسنادی، پوشش اعتبارات اسنادی، تأیید اعتبارات اسنادی، صدور ضمانت ‌نامه ارزی و غیره می پردازد. در ادامه این مقاله از مجله هزاره، با معرفی بیشتر بانک سپه با ما همراه شوید.

تاریخچه بانک سپه

بانک سپه اولین و قدیمی ترین بانک کشور است که با مدیریت و سرمایه ایرانی و حدود ده سال قبل از تاسیس بانک شاهی به وجود آمد. تاریخ تاسیس این بانک به قبل از انقلاب مشروطه مربوط می شود. در این دوران، حاج محمد حسین  که از صرافان بزرگ بود، پیشنهاد تاسیس بانکی با سرمایه مشترک دولت ایران و مردم را به ناصرالدین شاه ارائه داد، اما طرح مورد موافقت قرار نگرفت. پس از استقرار مشروطیت، نمایندگان اولین دوره مجلس، تاسیس بانک ملی را خواستار شدند، اما سرمایه لازم فراهم نشد.

بالاخره در ماه های اول سال ۱۳۰۴ شمسی نخستین بانک ایرانی با نام «بانک پهلوی قشون»، با سرمایه  بازنشستگی نظامیان و برای سامان دادن به امور مالی ارتش، با سرمایه ۳ میلیون ریال در جایی محدود «چند باب مغازه» تأسیس شد. در سال های نخست این بانک تنها امور مالی نظامیان ارتش ایران را انجام می داد، اما بعد از گذشت یک سال فعالیت خود را بیشتر کرد و تبدیل به یک بانک کشوری شد. بر این اساس در شهرهایی مانند مشهد، همدان، تبریز و قزوین و دیگر شهرها  به ترتیب در سال‌های ۱۳۰۶، ۱۳۰۷ و ۱۳۰۸ شمسی اولین شعبه های بانک سپه دایر شد.

اولین شعبه بانک سپه در رشت

اهداف کلی بانک سپه

  • افزایش و حفظ سهم بازار
  • افزایش و پایدارسازی سود
  • ارتقاء و تثبیت جایگاه برند
  • توانمندسازی و سرآمدی سرمایه انسانی

معاملات بانک سپه

بانک سپه هم به منظور همکاری بیشتر با دیگر سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی و ایجاد شفافیت بیشتر در جریان معاملات خود، اقدام به برگزاری مناقصات و مزایداتی می کند. به این ترتیب با اعلام یک فراخوان عمومی از اشخاص حقیقی یا حقوقی برای شرکت در این فرایندها دعوت به عمل آورده می شود. این فراخوان ها در روزنامه های کثیر الانتشار منتشر شده یا در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی به اطلاع عموم می رسد. یکی از این گزینه های اطلاع رسانی وب سایت هزاره است که با تجربه چندین ساله خود بیشترین آگهی های معاملاتی مناقصه و مزایده را در کشور پوشش می دهد.

پس از انتشار فراخوان عمومی، شرکت هایی که واجد شرایط مناقصات و مزایدات بانک سپه هستند اقدام به ارسال اسناد و مدارک خود کرده و در صورت دارا بودن شرایط وارد فرایند رقابت با یکدیگر می شوند. در مناقصه شرکتی برنده خواهد بود که در صورت دارا بودن شرایط مناسب ترین قیمت را ارئه بدهد و در مزایده شرکت کننده ای برنده خواهد بود که بالاترین قیمت پیشنهادی را ارائه دهد. سپس قراردادی ما بین برنده و  بانک سپه به امضا خواهد رسید که از این پس فعالیت هر دو طرف بر اساس این قرارداد خواهد بود و مدت زمان پروژه نیز در این قرارداد ذکر خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های خدمات مالی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : بانک سپه , بانک مرکزی , مزایده , مزایده بانک , مناقصات دولتی , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 116 تاريخ : چهارشنبه 30 شهريور 1401 ساعت: 16:04

انواع ماشین آلات راه سازی و کاربرد آنها

امروزه با پیشرفت و توسعه تکنولوژی و به دنبال آن پیدایش نیازهای جدید بشر، ابزارهای مختلف و ادوات متنوعی برای دست پیدا کردن به این نیازها ساخته شده است. اختراع، توسعه و به کارگیری ادوات راه سازی نیز جدا از این موضوع نیست و امروزه ماشین آلات متنوعی در این حوزه وجود دارند. به ماشین آلاتی که برای انجام کارهای راه سازی استفاده می شود ماشین آلات راه سازی و ساختمانی می گویند و با آنها کارهای مختلفی را می توان انجام داد.

درواقع ماشین آلات راه سازی و ساختمانی یکی از بهترین اختراعات بشر برای انجام کارهای راه سازی است و دلیل این موضوع هم آن است که استفاده از این ادوات کمک کرده تا در وقت صرفه جویی بسیاری شود، ایمنی کار با آنها بیشتر شود و از سختی کار نیز کاسته شود. در ادامه این مقاله با مجله هزاره همراه شوید.

طبقه بندی ماشین آلات راه سازی

ماشین آلاتی که در کارگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند به شرح زیر هستند:

  • ماشین آلات سنگین مانند‌ لودر، بولدوزر، گریدر، اسکریپر، غلتک، غلتک‌های استاتیکی و دینامیکی، بیل مکانیکی.
  • ماشین آلات نیمه سنگین مانند‌ کمپرسی، آبپاش، جرثقیل کامیونی، تراك میکسر، پمپ بتن فینشر.
  • ماشین آلات سبک مانند‌ لندرور، پیکان و غیره
  • سایر ماشین آلات کارگاهی (ماشین‌های متفرقه) مانند‌ ویبراتور، دستگاه بتن بتونیر، موتور جوش، تسمه نقاله، سنگین شکن، ماسه شور و
    شن شور، ماسه ساز و غیره.

انواع ماشین آلات راه سازی و ساختمانی و کاربرد آنها

ماشین آلات راه سازی و ساختمانی دارای انواعی به شرح زیر است:

– تراکتور و بولدوزر:

تراکتور و بولدوزر از مهم ترین ماشین آلات راهسازی است که کاربردهای متعددی مانند کشیدن یا جلو بردن اجسام و بارهای مختلف را دارند. بولدوزرها به تسطیح زمین و پاکسازی آن کمک کرده و به ایجاد راه های اولیه نیز کمک می کنند.

– بیل مکانیکی:

بیل مکانیکی در عملیات هایی مانند گودبرداری و بار کردن آن با کامیون و غیره کاربرد دارد و انواع پرقدرت آن می تواند انواع صخره و سنگ را نیز بدون تخریب اولیه جابجا کند.

– جرثقیل:

جرثقیل ها دارای یک اتاق فرمان و یک تیر بلند هستند که عمدتا برای بلند کردن اجسام سنگین و حرکت دادن آنها به کار می روند.

– اسکریپر:

اسکریپر نیز ماشینی است که عمل بارگیری، حمل و تخلیه مواد خاکی در مسافت‌های متوسط و زیاد را به تنهایی انجام می‌ دهد.

– لودر:

لودرها از مهم ترین ماشین آلاتی هستند که در انواع مختلفی طراحی و ساخته می شوند و برای خاک برداری مورد استفاده قرار می گیرند.

– کامیون:

کامیون ها معمول ترین روش برای حمل و نقل مواد خاکی هستند و انعطاف پذیری زیادی دارند. انواع کمپرسی آنها برای حرکت در جاده و خارج جاده مناسب است.

– گریدر:

گریدر موتور دار اصولا برای تنظیم شیب، شکل دادن شیب‌ها و تسطیح دامنه خاکریزها و خاک برداری‌ها، کندن جوی، مخلوط کردن، پراکندن مخلوط خاك و مواد قیری به کار می ‌رود.

– غلتک:

از غلتک ها  برای متراکم کردن مصالح خاکی و سنگی استفاده می شود.

معاملات ماشین آلات راه سازی و ساختمانی

شرکت های مختلف دولتی و غیر دولتی که در فرایندهای خود نیاز به ماشین آلات راه سازی و ساختمانی دارند؛ برای انجام بهتر و به صرفه تر این فرایند، اقدام به برگزاری مناقصاتی می کنند تا از پیمانکاران مختلف برای پیاده سازی آن کمک بگیرند. این مناقصات با اعلام شرکت مناقصه گزار آغاز شده و در روزنامه های کثیر الانتشار و وب سایت های مختلف مانند وب سایت هزاره اطلاع رسانی می شود.

سپس شرکت هایی که شرایط لازم سازمان برگزار کننده مناقصه را داشته باشند اقدام به ارسال اسناد و مدارک خود می کنند. سازمان مذکور نیز با بررسی مدارک پیمانکاران از آنها برای مناقصه دعوت کرده و شرکتی برنده مناقصه خواهد شد که شرایط لازم را داشته باشد و مبلغ پیشنهادی آن برای انجام پروژه کمتر از دیگر رقبا باشد. سپس میان هر دو طرف قراردادی منعقد خواهد شد که تعهدات طرفین و مدت زمان انجام پروژه در آن ذکر می شود.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های  پیمانکاری راهسازی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : راهسازی , ماشین سنگین , مناقصه , مناقصه خاکبرداری , مناقصه ماشین آلات راهسازی , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 114 تاريخ : سه شنبه 29 شهريور 1401 ساعت: 16:11

بلندترین برج مخابراتی جهان

امروزه ساخت برج ها رونق بسیاری پیدا کرده است و یکی از این برج ها، انواع مخابراتی آنها هستند. برج های مخابراتی در سراسر دنیا طراحی و ساخته شده اند و یکی از کاربردهای آنها قابلیت پوشش‌ های رادیویی و تلویزیونی است. البته بلندترین برج مخابراتی جهان قطعا تک منظوره ساخته نشده است و اهداف دیگری مانند گردشگری، جذب توریست و ارائه امکانات فرهنگی و تفریحی نیز دارد. این برج ها سمبل شهرهای بزرگ نیز هستند.

علاوه بر این برج های مخابراتی  امکان گسترش و بهینه‌ سازی پوشش شبکه ‌ها، بهینه ‌سازی پوشش رادیو و تلویزیون و ایجاد زیرساخت مناسب را نیز فراهم می کنند. در ادامه این مقاله از مجله هزاره با بلندترین برج مخابراتی جهان آشنا می شویم. پس با ما همراه شوید.

برج اسکای تری، بلندترین برج مخابراتی جهان

مهندسان ژاپنی به طراحی بلندترین برج مخابراتی جهان که  Skytree یا همان “درخت آسمان” نام دارد پرداخته اند. این آسمان خراش برای تکمیل شدن ۳ سال  و نیم زمان برده است و ارتفاع ۶۳۴ متری دارد و رکورد قبلی چینی ها به خاطر برج کانتون در گوانگجو را با ۳۴ متر بیشتر در نوردید و در جایگاه اول قرار گرفته است.

برای آن که این برج در مقابل طوفان و بادهای سهمگین مقاوم باشد در داخل آن یک سازه ۳۷۵ متری با ۸ متر قطر قرار گرفته است که قسمت بالایی آن نیز به برج متصل نیست. این موضوع موجب می شود که در زمان وزش بادهای شدید، این دو قسمت در خلاف همدیگر تاب بخورند و باعث ثبات هرچه بیشتر برج شوند.

در واقع  Skytree بلندترین “برج مخابراتی” جهان است و بلندترین برج جهان که مشخصه مخابراتی ندارد، برج الخلیفه در دبی بوده و ۸۲۸ متر ارتفاع دارد.

بلندترین برج های مخابراتی جهان

اسکای تری، دارای دو عرشه است که یکی در ارتفاع ۳۵۰ متری و دیگری در ارتفاع ۴۵۰ متری قرار دارد. این دو عرشه با چشم انداز پانوراما (وسیع) قرار دارند. در این ارتفاعات به راحتی  توکیو و فراتر از آن را می توان زیر نظر داشت. در طبقات اولیه این برج عظیم الجثه، یک مرکز تجاری هشت طبقه به همراه چند رستوران و یک آکواریوم قرار گرفته است.

از مهم ترین ویژگی های بلندترین برج مخابراتی، می توان به مقاومت آن در برابر زلزله های شدید اشاره کرد. در مارس ۲۰۱۱ بعد از زلزله فاجعه بار شرق ژاپن درخت آسمان یک محک خوب بود و به دلیل این زلزله نوک برج اسکای تری ۴ تا ۶ متر تکان خورد. کارگران این برج نیز که در نوک برج کار می کردند به بدنه آلومینیومی برج چسبیده و جان سالم به در بردند. این موضوع نشان از مقاومت بالای این آسمان خراش در برابر بلایای طبیعی و به خصوص زلزله دارد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصه های دکل برق و دکل مخابراتی» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : برج مخابراتی , پیمانکاری مخابرات , دکل مخابراتی , مناقصه مخابرات , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 104 تاريخ : سه شنبه 29 شهريور 1401 ساعت: 16:06

معرفی شرکت حمل و نقل ریلی رجا

شرکت حمل و نقل ریلی رجا در سال ۱۳۷۵ و با نام شركت «قطارهای مسافری رجا» تأسیس شده است. این مجموعه با هدف ارتقا سطح کیفی خدمات به مسافران ریلی در اسفند ماه ۱۳۸۸ از شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، به سازمان اجتماعی انتقال پیدا کرد. رجا به عنوان بزرگترین شرکت خصوصی مسافری ریلی ایران با در اختیار داشتن سهم عمده واگن های مسافری و خدماتی و حضور خود در اغلب مسیرهای حرکتی، بیشترین سهم بازار را در حوزه ریلی و مسافری کشور دارد.

شرکت حمل و نقل ریلی رجا دارای قطارهای متعددی با امکانات متنوع است. از خاص ترین و لوکس ترین قطارها و سرویس های این شرکت می توان به قطار زندگی، قطار سیمرغ، قطار پلور سبز، قطار طوس و قطار سبز اشاره کرد. در حالت کلی نیز سرویس های این شرکت به صورت قطارهای چهار تخته، شش تخته، صندلی یا سالنی است. در این میان سرویس های چهار تخته به دلیل امکانات رفاهی و خدمات مناسبی که دارند، به عنوان سرویس های VIP معرفی می شوند. در ادامه با معرفی بیشتر این سازمان با مجله هزاره همراه شوید.

معرفی قطارهای رجا

شرکت حمل و نقل ریلی رجا دارای انواع قطارها به شرح زیر است:

قطار پلور سبز، یکی از بهترین قطارهای رجا

پلور سبز یکی از باکیفیت ترین و لوکس ترین قطارهای شرکت رجا است که از ۱۰ کوپه ۴ نفره تشکیل می شود و یک کوپه اختصاصی مهمان نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

قطار لوکس ۴ نفره رجا، لوکس ترین قطار شرکت رجا

این قطار نیز بسیار لوکس و مجلل بوده و به صورت کلی دارای دو نوع واگن ۳۲ نفره المان غربی و ۳۶ نفره المان شرقی است.

قطار سیمرغ

قطار سیمرغ در هر واگن خود ۸ کوپه ۴ نفره دارد و ظرفیت کلی آن نیز ۳۲ نفر است و یک کوپه نیز به سرویس مهمانداری اختصاص دارد.

قطار سبز رجا

این قطار ۸ کوپه ۴ نفره دارد و ظرفیت نهایی آن نیز ۳۲ نفر است. یک کوپه به سرویس مهمان ‌داری اختصاص دارد و دو دستگاه سرویس بهداشتی نیز در هر واگن وجود دارد.

قطار طوس

قطار طوس دارای ۹ کوپه ۴ نفره است که ظرفیت نهایی آن نیز ۳۶ نفر است. بدنه کوپه ها و پنجره های دو جداره بوده و به این ترتیب کوپه های این قطار عایق حرارت و صوت هستند.

قطار پردیس سالنی

این قطار با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کرده و صندلی هایی مشابه صندلی هواپیما دارد. واگن های این قطار در برابر ورود گرد و غبار، برق و باران عایق شده است.

قطار خلیج فارس رجا

این قطار در هر واگن خود دارای ۱۱ کوپه ۴ نفره است و ظرفیت کلی آن نیز ۴۴ نفر است. یکی از این کوپه مخصوص مهمانداری است و در هر واگن ۲ سرویس بهداشتی قرار دارد.

قطار ریل باس ارم، قطار اتوبوسی

این قطار یک قطار اتوبوسی بوده و سرعت حرکت آن نیز نهایت تا ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت است.

قطار جدید دو طبقه ای

این قطار نیز اتوبوسی است و دو طبقه دارد. این قطار محصول شرکت چین بوده و هر واگن آن دارای ۳ بخش جداگانه است.

قطار دلیجان

قطارهای دلیجان شرکت رجا دارای ۱۱ کوپه ۴ نفره است و در مجموع ۴۴ نفر ظرفیت دارد.

قطار درجه دو رجا

این قطارها در هر واگن خود ۱۱ کوپه ۶ نفره دارند و ظرفیت نهایی آنها نیز ۶۶ نفر است.

قطار اتوبوسی

قطار اتوبوسی ۱۰ واگن داشته و واگن های آن دارای ظرفیت های ۷۲، ۶۶، ۶۰ و ۲۴ نفره است.

حمل و نقل ریلی

معاملات شرکت حمل و نقل ریلی رجا

رجا با هدف شفافیت در فرایندهای مالی پروژه های خود و به منظور بهبود روابط با دیگر شرکت های دولتی و خصوصی در طول سال اقدام به برگزاری انواع مناقصات می کند. بنابراین این مناقصات، با اعلام یک فراخوان عمومی آغاز شده و این فراخوان در روزنامه های کثیر الانتشار و وب سایت های اطلاع رسانی مانند وب سایت هزاره منتشر می شود. سپس شرکت های واجد شرایط اقدام به ارسال مدارک خود کرده و در صورت دارا بودن شرایط وارد فرایند رقابتی مناقصات رجا می شوند.

پس از برگزاری مناقصه شرکتی که در کنار دارا بودن شرایط کیفی، قیمت پیشنهادی پایین تری را ارائه بدهد، برنده مناقصه خواهد بود. پس از این مرحله قراردادی ما بین دو طرف منعقد خواهد شد که تعهدات هر دو طرف و مدت زمان همکاری در آن قید خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های روز کشور » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : حمل و نقل ریلی , خدمات ریلی , رجاء , قطار , مناقصه حمل و نقل , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 102 تاريخ : سه شنبه 29 شهريور 1401 ساعت: 16:00

افزایش سقف نرخ انرژی در بازار برق ایران

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: سقف نرخ انرژی در بازار عمده فروشی برق ایران با هدف حمایت از بخش خصوصی و پوشش هزینه های بخش تولید و افزایش انگیزه برای سرمایه گذاری بیشتر در صنعت نیروگاهی و تولید برق افزایش یافت. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

سقف نرخ انرژی پیشنهادی

مصطفی رجبی مشهدی اعلام کرد: سقف قیمت پیشنهادی انرژی در بازار برق ایران از ۶۴۲ ریال به ازای هر کیلو وات ساعت به ۸۰۳ ریال افزایش پیدا کرده است. بنابراین از رشد حدود ۲۵ درصدی در سقف قیمت خرید برق از نیروگاه های حاضر در بازار برق کشور خبر می دهد.

رجبی مشهدی اضافه کرد: این افزایش تنها برای خرید برق از نیروگاه ها است و به هیچ عنوان تغییری در تعرفه برق مصرفی مشترکان صورت نخواهد گرفت. بنابراین مصرف کنندگان برق به همان شکل تعرفه های تعیین شده سابق نسبت به پرداخت بهای برق مصرفی خود اقدام خواهند کرد.

سخنگوی صنعت برق گفت: علاوه بر این نرخ آمادگی قابل پرداخت به نیروگاه ها نیز بدون تغییر نسبت به سال گذشته و به ازای هر کیلو وات ظرفیت آماده معادل ۱۸۵ ریال تعیین شده است.

رجبی مشهدی در ادامه تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده توسط وزارت نیرو، این وزارتخانه به دنبال رونق بورس است و در این ارتباط نیز با مشارکت مشترکان یک مگا وات به بالا در بورس حدود یک سوم کل مصرف برق کشور از طریق بورس معامله و قیمت برق از این طریق تعیین خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این حالت مصرف‌کنندگان برق می ‌توانند انرژی موردنیاز خود را از این روش خریداری کرده و قدرت نقد شوندگی فروش برق تولید کنندگان برق هم افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق  خاطر نشان کرد: وزارت نیرو در صدد است تا با کاهش نقش خود در خرید و فروش برق، زمینه ای را برای حضور بخش خصوصی در این معاملات آماده کند.

رجبی مشهدی خبر از پشتیبانی تامین برق صنایعی که برق خود را از بورس انرژی خریداری می کنند داد و گفت: وزارت نیرو برنامه دارد تا با توسعه زیرساخت‌ های صنعت برق، شبکه برق پایدار و بدون محدودیت را برای مبادله برق تولیدی نیروگاه‌ های کشور به مصرف ‌کنندگان تجهیز کند تا عرضه ‌کنندگان و مصرف‌ کنندگان برق در شرایط پایدار تجارت برق را تجربه کنند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های شرکت توانیر » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : بورس , شرکت توانیر , مناقصه برق , مناقصه وزارت نیرو , نرخ انرژی , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 105 تاريخ : سه شنبه 29 شهريور 1401 ساعت: 15:55

تجهیزات نظافت صنعتی و مزایای آنها

موضوع نظافت یکی از سخت ترین و طاقت فرساترین بخش ها در مدیریت مکان های مختلف است. دلیل این موضوع آن است که در مکان های مختلف پاک کردن انواع آلودگی ها با فرایندهای سنتی بسیار دشوار و گاهی اوقات غیرممکن است. بنابراین موضوع نظافت صنعتی مطرح می شود. معنای اصلی نظافت صنعتی، عملیات پاک سازی محیط های صنعتی مانند انبار، کارخانه، بیمارستان، مراکز آموزشی، تجاری و اداری است تا به ایجاد محیط کاری سالم، بهداشتی و ایمن برای کارمندان و کارگران منجر شود. کارگران و کارمندان ساعت های متمادی را در محیط های کاری سپری می کنند و به همین دلیل هم باید از فضایی سالم و تمیز بهره مند شوند.

نظافت صنتعی به افزایش بازدهی محیط کار، کاهش آلودگی های صنعتی، ارتقای کیفیت محصولات تولیدی و بهره وری بیشتر آنها کمک می کند. این روزها با پیشرفت علم و تکنولوژی، فرایند نظافت صنعتی با استفاده از تجهیزات تخصصی مانند  اسکرابر صنعتی، واترجت صنعتی، جاروبرقی صنعتی و سوییپر صنعتی انجام می شود. این دستگاه های مختلف بر اساس کاربردی که دارند، برای  از بین بردن روغن، لکه ها، زنگ بری و سایر آلودگی های مضر از سطح قطعات، فلزات،‌ محصولات و سطوح کف استفاده می شوند. در ادامه با انواع این تجهیزات و مزایای آنها بیشتر آشنا می شویم. پس با مجله هزاره همراه شوید.

تجهیزات نظافت صنعتی

در حوزه نظافت صنعتی از دستگاه های مختلفی استفاده می شود که به صورت تخصصی و حرفه ای و با اهدافی خاص طراحی شده اند. در ادامه به انواع این دستگاه ها اشاره می کنیم.

اسکرابر

شستشوی سطح زمین یکی از معضلات در تمیزی محل های پر رفت و آمد است. زیرا با هر بار شستشوی دستی در نهایت زمین کامل خشک نشده و تردد موجب آلودگی بیشتر و ایجاد خطرات می شود. اما استفاده از اسکرابر یا زمین شوی صنعتی این امکان را می دهد که شستشوی زمین به صورت تخصصی انجام شده و این کار با خشک کردن همزمان انجام شود. استفاده از اسکرابر همچنین به صرفه جویی در آب و مواد شوینده و همچنین کاهش هزینه های مربوط به نظافت و سازگاری با محیط زیست هم کمک می کند.

جاروبرقی صنعتی

دستگاه جارو برقی صنعتی مشابه جاروبرقی های معمولی است اما دارای قدرت مکش بیشتر،  ظرفیت مخزن بیشتر، جنس بدنه محکم تر، قابلیت مکش مایعات و توان کار مداوم است و می تواند آلودگی و ضایعات را از هر سطح هموار یا ناهمواری جمع آوری کند. کاربرد این جاروبرقی در  صنایع نخ، جمع آوری مایعات روغنی سنگین، صنعت داروسازی، جمع آوری مواد قابل انفجار، جمع آوری مواد پودری و استفاده در صنایع غذایی مورد توجه است.

واترجت صنعتی

واترجت یا همان شوینده های فشار قوی به دستگاه کارواش صنعتی هم شناخته می شوند. این دستگاه ها با تبدیل آب با فشار معمولی به آب پرفشار، می توانند هر گونه آلودگی را از سطوح شسته و پاک کنند. این پاکسازی با دیگر دستگاه ها امکان پذیر نخواهد بود. در واقع فشار بالای آب می تواند هرگونه آلودگی را از سطوح هموار و ناهموار پاک کند.

سوییپر صنعتی

دستگاه سوییپر صنعتی دارای توان بالایی در جمع آوری حجم بالای آلودگی است. همچنین سرعت و کیفیت نظافت نیز در این دستگاه ها بسیار زیاد است. این دستگاه ها دارای  سامانه های برس زنی، فیلتراسیون کارآمد، حجم بالای مخزن و سیستم تخلیه مکانیزه مخزن هستند که به نظافت بهتر محیط توسط سوییپر کمک می کنند.

ماشین جاروب خیابان

ماشین جاروب خیابان دارای برس و مکنده هایی بسیار قوی است که آلاینده های ریز و درشت را می تواند از سطح خیابان جمع آوری کند. سرعت، دقت و کیفیت نظافت با این دستگاه ها بسیار زیاد است. از این دستگاه ها برای نظافت محوطه های شهری، پارک ها و یا مجموعه های صنعتی و کارخانجات استفاده می شود.

تجهیزات نظافت صنعتی

مزایای استفاده از تجهیزات نظافت صنعتی

  • بهبود سرعت نظافت و کوتاه تر شدن زمان شستشو و پاک سازی سطوح
  • کاهش هزینه ها به دلیل استفاده کمتر از آب، مواد شوینده و نیروی کاربر نظافتی
  • کمک به محیط زیست به دلیل کاهش مصرف مواد شوینده مضر برای طبیعت و جلوگیری از به هدر رفتن آب فراوان حین شستشو
  • سهولت کاربری به دلیل طراحی ارگونومیک دستگاه های نظافت صنعتی، کیفیت بالا و عدم نیاز به تکرار مجدد نظافت
  • بهبود کیفیت نهایی نظافت و رضایت کامل پس از انجام شستشو و نظافت سطوح

معاملات حوزه نظافت صنعتی

نظافت صنعتی و استفاده از تجهیزات آن، نیز مانند بسیاری دیگر از خدمات وارد فرایند مناقصات شده است. بسیاری از سازمان های بزرگ دولتی و خصوصی برای انجام نظافت محیط های کاری خود، اقدام به برگزاری انواع مناقصات می کنند. این فرایند با یک فراخوان عمومی به اطلاع عموم سازمان های دولتی و خصوصی رسیده و پس از آن داوطلبان اقدام به ارسال مدارک و اسناد خود می کنند. در صورتی که مناقصه گران واجد شرایط سازمان مناقصه گزار برای نظافت صنعتی باشند؛ وارد فرایند رقابتی مناقصه می شوند.

برنده مناقصه نیز شرکتی خواهد بود که در کنار دارا بودن کیفیت لازم، بهترین پیشنهاد قیمتی را بدهد. پس از این مرحله میان دو طرف معامله قراردادی به امضا در می آید که از این پس فعالیت های هر دو طرف بر اساس تعهدات نوشته شده و زمان ثبت شده در قرارداد است. 

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های تامین نیروی انسانی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : تجهیزات نظافت صنعتی , مناقصه , مناقصه خدمات شهری , مناقصه ماشین آلات صنعتی , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 119 تاريخ : دوشنبه 28 شهريور 1401 ساعت: 19:00

زمستانی بدون خاموشی در راه است

  وزیر نیرو اعلام کرد: به دنبال مذاکرات صورت گرفته با وزارت نفت امید است که در تامین سوخت فصل زمستان نیروگاه ها با مشکلی روبرو نباشیم و چالشی در زمینه تامین برق و خاموشی نداشته باشیم. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

برنامه ریزی برای جلوگیری از خاموشی

علی اکبر محرابیان در ارتباط با مصرف برق در فصل زمستان گفت: وزارت نفت در چارچوب برنامه ای که ما برای تامین برق در زمستان داریم و با یک برنامه ریزی خوب، همانند سال گذشته کار را مدیریت می کند و امید بر آن است که به همان تجربه موفق سال گذشته برسیم. در سال گذشته با همکاری تنگاتنگی که با وزارت نفت انجام شد، زمستان را به خوبی مدیریت کردیم.

محرابیان اضافه کرد: امیدواریم که مشکلی برای تامین برق وجود نداشته باشد و پیش بینی ها نیز حکایت از همین موضوع دارد.

جواد اوجی، وزیر نفت نیز اخیرا اعلام کرده است: در روزهای آغاز به کار دولت سیزدهم، حجم ذخیره سازی سوخت مایع در نیروگاه های کشور کم بود و با اجرای  سلسله اقدام ‌هایی مانند افزایش قیمت کرایه کامیون ‌های ویژه حمل سوخت و استفاده بهینه از خطوط لوله انتقال فرآورده نفتی در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌ های نفتی توانستیم ۳۰ درصد ذخیره‌ سازی ‌های سوخت مایع در نیروگاه ‌های کشور را بیشتر کنیم.

اوجی ضمن تاکید بر تامین پایدار سوخت نیروگاه‌ ها در زمستان سال گذشته و تابستان سال جاری که سبب جلوگیری از قطعی برق شده است، خاطرنشان کرد: در همین تابستان تا روزانه ۳۰۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی به نیروگاه ‌ها تزریق می‌ شود.

عبدالرسول پیش آهنگ، مدیر عامل شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی هم در همین ارتباط گفت: تامین سوخت نیروگاه ها به واسطه وزیر نفت انجام می شود. در همین زمینه نیز جلسات چندی با این وزارتخانه انجام شده است و هم اکنون پیش بینی های لازم برای ذخیره سازی سوخت صورت گرفته است.

پیش آهنگ با بیان این که در دی و بهمن ماه هر سال نیاز مصرف سوخت به وزارت نفت اعلام می شود و مطابق برنامه ریزی سال جاری این مساله نیز صورت گرفت است گفت: در فصل تابستان به صورت روزانه ۳۰ میلیون لیتر معادل سوخت مصرف کردیم که این عدد ۳ برابر تولید گازوئیل کشور است. ۲۶۰ میلیون گازوئیل و مابقی سوخت مایع برای مخازن پیش بینی شده است به صورتی که ۳ و نیم میلیارد گازوئیل، ۳ میلیارد مازوت، تا پایان آبان باید در ذخایر تامین شود تا به عدد معقولی در این مدت برسیم.

صنعت برق کشور علاوه بر پیک مصرفی در فصل تابستان، در فصل زمستان نیز عمدتا به دلیل کمبود سوخت با شرایط سختی روبرو است. اما با این حال در سال گذشته علی رغم احتمال وقوع خاموشی در زمستان با تعامل مناسب وزارت نفت و نیرو زمستانی با کمترین خاموشی پشت سر گذاشته شد و این موضوع در حالی رخ می دهد که در سال ۱۳۹۹ با چالش های متعددی در این زمینه روبرو بودیم.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های نیروگاه های برقی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : تامین برق , مناقصه احداث پالایشگاه , مناقصه برق , مناقصه وزارت نیرو , هزاره , وزارت نفت, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 102 تاريخ : دوشنبه 28 شهريور 1401 ساعت: 18:56

معرفی سازمان انتقال خون ایران و معاملات این مجموعه

سازمان انتقال خون ایران بالاترین و تنها مرجع تصمیم گیری در ارتباط با تامین و توزیع خون و فرآورده های خونی سالم در کشور است که در سال ۱۳۵۳ تاسیس شده است. سابقه تزریق خون در کشور به سال های ابتدایی دهه ۲۰ شمسی مربوط می شود که در این زمان به دلیل نوپا بودن انتقال خون و ناآشنا بودن مردم، دريافت خون از داوطلبان براي تزريق به بيماران به سختي انجام مي گرفت و راضي كردن افراد براي دادن خون عمدتا به پزشک مورد نظر بستگی داشت.

با گذشت زمان و رشد زیاد داوطلبان برای اهدای خون و  ارتقای کیفیت فراورده های خونی توجه بسیار زیادی به این حوزه شد. در وهله اول بيمارستان هاي ارتش و مراكز جمعيت شير و خورشيد سرخ ايران از اولين مراكزي بودند که اقدام به جمع آوری سیستماتیک خون از داوطلبان می کردند. اما پس از مدتی با بروز مشکلاتی در این زمینه نیاز به یک سازمان مستقل برای ساماندهی سیستم تامین خون و فرآورده های خونی احساس شد. به همین دلیل هم سازمان ملی انتقال خون ایران در نهم مرداد ماه ۱۳۵۳ تاسیس شد. در ادامه با معرفی بیشتر این سازمان همراه مجله هزاره باشید.

فعالیت های سازمان انتقال خون ایران

از ابتدای تاسیس این سازمان تا سال ۱۳۵۷ به غیر از سازمان مرکزی، سه پایگاه شیراز، اهواز و مشهد در این زمینه فعالیت می کردند. در حال حاضر نیز  ۲۰۶ مرکز انتقال خون و خدمات خون ‌رسانی را در سراسر کشور به عهد دارند. در حال حاضر مراکز کلیه استان ‌های کشور دارای پایگاه ‌های انتقال خون هستند. در این مراکز  بخش ‌های آزمایش ‌های غربالگری بر روی خون‌ های اهدایی، تهیه فراورده و کنترل کیفی وجود دارد. علاوه بر این، ۳۵ شهرستان هم دارای مراکز انتقال خون هستند که مجهز به امکانات برای انجام کلیه فرایندهای تهیه فراورده و آزمایش ‌های غربالگری هستند و بر روی تک تک کلیه واحدهای اهدایی آزمایش‌ ها غربالگری جهت بررسی عفونت با ویروس هپاتیت B، ویروس هپاتیت C، ویروس HIV و آزمایش سرولوژی برای بیماری سفلیس و سایر آزمایش‌ها لازم در آنها صورت می گیرد.

وظایف سازمان انتقال خون ایران

  •  ترغيب و گرد آوري داوطلبان اهداء خون
  • اجراي برنامه‌ هاي آموزشي جهت آگاهي مردم به امر اهداء خون
  • گسترش شبكه خون رساني در سراسر كشور
  • ايجاد واحدهاي سيار و پايگاه‌ هاي محلي در مناطق مختلف شهرها براي خون گيري
  • انجام آزمايشات ايمني و گروه‌ بندي براي آماده كردن خون و فرآورده ‌هاي آن
  • توزيع خون و فرآورده‌ هاي آن به مراكز بهداشتي، درماني، بيمارستان ‌ها و ساير سازمان ‌ها و موسسات
  •  توليد فرآورده‌ هاي مختلف خوني ( پلاسمايي و سلولي و مشابه ) با تعريف و تعيين وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
  • تهيه و تنظيم و اجراي برنامه‌ هاي آموزشي مورد نياز گروه پزشكي و وابسته پزشكي در محدوده تكاليف سازمان بر طبق ضوابط و مقررات آموزشي كشور
  • پژوهش هاي علمي در زمينه تعيين و تكميل روش هاي مناسب براي تهيه فرآورده هاي خوني و پلاسمائي، پژوهش هاي اختصاصي در زمينه هاي ايمونو هماتولوژي، ايمونوشيمي و شيمي پروتئين ‌ها و زمينه‌ هاي وابسته و انجام تحقيقات باليني و پايه
  • گروه بندي نسوج براي پيوند اعضاء و انتقال گلبول هاي سفيد
  • تشخيص اختلال هاي انعقاد خون
  • تعيين شرايط استاندارد براي جمع ‌آوري، نگهداري خون و فراكسون‌هاي پلاسما، وسايل مورد مصرف، صدور كارت و شرايط پزشكي مجاز براي اهداء خون
  • تشويق مادي و معنوي داوطلبان اهداء خون و پلاسما براي همكاري آنها و تهيه  بعضي فرآورده‌ها
اهدای خون

معاملات سازمان انتقال خون ایران

سازمان انتقال خون ایران مانند هر سازمان دیگری و بر اساس قانون و با هدف شفافیت بیشتر در معاملات خود و ارتباط بهتر و بیشتر با بخش‌ های دولتی و خصوصی، اقدام به برگزاری انواع مناقصه و مزایده می‌ کند. بر این اساس و پس از انجام هر کدام از این فرایندها که به میزبانی  سازمان انتقال خون ایران انجام می‌ گیرد؛ برنده مزایده یا مناقصه با این سازمان قراردادی منعقد کرده و بر اساس این قرارداد همکاری را شروع خواهند کرد. در ابتدای این فرایند یک فراخوان عمومی اعلام شده و شرکت هایی که واجد شرایط مزایده و یا مناقصه هستند اقدام به ارسال اسناد و مدارک خود می کنند.

سپس سازمان انتقال خون ایران، اسناد را بررسی کرده و پس از رقابت میان شرکت کنندگان برنده مزایده یا مناقصه اعلام خواهد  شد. در مزایده داوطلبی که بالاترین قیمت را پیشنهاد بدهد برنده خواهد بود و در مناقصه نیز در صورت دارا بودن شرایط و ارائه مناسب ترین قیمت شرکتی برنده خواهد بود که پایین ترین مبلغ پیشنهادی را ارائه بدهد. سپس قراردادی ما بین دو طرف منعقد شده و بر اساس زمان و تعهدات درج شده در آن فعالیت هر دو طرف انجام می گیرد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های خدمات بیمه » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : تجهیزات آزمایشگاهی , سازمان اورژانس کشور , مناقصات دولتی , مناقصه , مناقصه خدمات درمانی , مناقصه سازمان انتقال خون , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 125 تاريخ : دوشنبه 28 شهريور 1401 ساعت: 18:42

معرفی سازمان انتقال خون ایران و معاملات این مجموعه

سازمان انتقال خون ایران بالاترین و تنها مرجع تصمیم گیری در ارتباط با تامین و توزیع خون و فرآورده های خونی سالم در کشور است که در سال ۱۳۵۳ تاسیس شده است. سابقه تزریق خون در کشور به سال های ابتدایی دهه ۲۰ شمسی مربوط می شود که در این زمان به دلیل نوپا بودن انتقال خون و ناآشنا بودن مردم، دريافت خون از داوطلبان براي تزريق به بيماران به سختي انجام مي گرفت و راضي كردن افراد براي دادن خون عمدتا به پزشک مورد نظر بستگی داشت.

با گذشت زمان و رشد زیاد داوطلبان برای اهدای خون و  ارتقای کیفیت فراورده های خونی توجه بسیار زیادی به این حوزه شد. در وهله اول بيمارستان هاي ارتش و مراكز جمعيت شير و خورشيد سرخ ايران از اولين مراكزي بودند که اقدام به جمع آوری سیستماتیک خون از داوطلبان می کردند. اما پس از مدتی با بروز مشکلاتی در این زمینه نیاز به یک سازمان مستقل برای ساماندهی سیستم تامین خون و فرآورده های خونی احساس شد. به همین دلیل هم سازمان ملی انتقال خون ایران در نهم مرداد ماه ۱۳۵۳ تاسیس شد. در ادامه با معرفی بیشتر این سازمان همراه مجله هزاره باشید.

فعالیت های سازمان انتقال خون ایران

از ابتدای تاسیس این سازمان تا سال ۱۳۵۷ به غیر از سازمان مرکزی، سه پایگاه شیراز، اهواز و مشهد در این زمینه فعالیت می کردند. در حال حاضر نیز  ۲۰۶ مرکز انتقال خون و خدمات خون ‌رسانی را در سراسر کشور به عهد دارند. در حال حاضر مراکز کلیه استان ‌های کشور دارای پایگاه ‌های انتقال خون هستند. در این مراکز  بخش ‌های آزمایش ‌های غربالگری بر روی خون‌ های اهدایی، تهیه فراورده و کنترل کیفی وجود دارد. علاوه بر این، ۳۵ شهرستان هم دارای مراکز انتقال خون هستند که مجهز به امکانات برای انجام کلیه فرایندهای تهیه فراورده و آزمایش ‌های غربالگری هستند و بر روی تک تک کلیه واحدهای اهدایی آزمایش‌ ها غربالگری جهت بررسی عفونت با ویروس هپاتیت B، ویروس هپاتیت C، ویروس HIV و آزمایش سرولوژی برای بیماری سفلیس و سایر آزمایش‌ها لازم در آنها صورت می گیرد.

وظایف سازمان انتقال خون ایران

  •  ترغيب و گرد آوري داوطلبان اهداء خون
  • اجراي برنامه‌ هاي آموزشي جهت آگاهي مردم به امر اهداء خون
  • گسترش شبكه خون رساني در سراسر كشور
  • ايجاد واحدهاي سيار و پايگاه‌ هاي محلي در مناطق مختلف شهرها براي خون گيري
  • انجام آزمايشات ايمني و گروه‌ بندي براي آماده كردن خون و فرآورده ‌هاي آن
  • توزيع خون و فرآورده‌ هاي آن به مراكز بهداشتي، درماني، بيمارستان ‌ها و ساير سازمان ‌ها و موسسات
  •  توليد فرآورده‌ هاي مختلف خوني ( پلاسمايي و سلولي و مشابه ) با تعريف و تعيين وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
  • تهيه و تنظيم و اجراي برنامه‌ هاي آموزشي مورد نياز گروه پزشكي و وابسته پزشكي در محدوده تكاليف سازمان بر طبق ضوابط و مقررات آموزشي كشور
  • پژوهش هاي علمي در زمينه تعيين و تكميل روش هاي مناسب براي تهيه فرآورده هاي خوني و پلاسمائي، پژوهش هاي اختصاصي در زمينه هاي ايمونو هماتولوژي، ايمونوشيمي و شيمي پروتئين ‌ها و زمينه‌ هاي وابسته و انجام تحقيقات باليني و پايه
  • گروه بندي نسوج براي پيوند اعضاء و انتقال گلبول هاي سفيد
  • تشخيص اختلال هاي انعقاد خون
  • تعيين شرايط استاندارد براي جمع ‌آوري، نگهداري خون و فراكسون‌هاي پلاسما، وسايل مورد مصرف، صدور كارت و شرايط پزشكي مجاز براي اهداء خون
  • تشويق مادي و معنوي داوطلبان اهداء خون و پلاسما براي همكاري آنها و تهيه  بعضي فرآورده‌ها
اهدای خون

معاملات سازمان انتقال خون ایران

سازمان انتقال خون ایران مانند هر سازمان دیگری و بر اساس قانون و با هدف شفافیت بیشتر در معاملات خود و ارتباط بهتر و بیشتر با بخش‌ های دولتی و خصوصی، اقدام به برگزاری انواع مناقصه و مزایده می‌ کند. بر این اساس و پس از انجام هر کدام از این فرایندها که به میزبانی  سازمان انتقال خون ایران انجام می‌ گیرد؛ برنده مزایده یا مناقصه با این سازمان قراردادی منعقد کرده و بر اساس این قرارداد همکاری را شروع خواهند کرد. در ابتدای این فرایند یک فراخوان عمومی اعلام شده و شرکت هایی که واجد شرایط مزایده و یا مناقصه هستند اقدام به ارسال اسناد و مدارک خود می کنند.

سپس سازمان انتقال خون ایران، اسناد را بررسی کرده و پس از رقابت میان شرکت کنندگان برنده مزایده یا مناقصه اعلام خواهد  شد. در مزایده داوطلبی که بالاترین قیمت را پیشنهاد بدهد برنده خواهد بود و در مناقصه نیز در صورت دارا بودن شرایط و ارائه مناسب ترین قیمت شرکتی برنده خواهد بود که پایین ترین مبلغ پیشنهادی را ارائه بدهد. سپس قراردادی ما بین دو طرف منعقد شده و بر اساس زمان و تعهدات درج شده در آن فعالیت هر دو طرف انجام می گیرد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های خدمات بیمه » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : تجهیزات آزمایشگاهی , سازمان اورژانس کشور , مناقصات دولتی , مناقصه , مناقصه خدمات درمانی , مناقصه سازمان انتقال خون , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 99 تاريخ : دوشنبه 28 شهريور 1401 ساعت: 18:42

معرفی گران قیمت ترین ماشین دنیا در سال 2022+ 10رتبه برتر

اگر شما هم از طرفداران خودروهای لوکس و خاص باشید باید بدانید که همه ساله لیستی از لوکس ترین و گران قیمت ترین خودروها منتشر می شود که در میان آنها گران قیمت ترین ماشین دنیا نیز معرفی می شود. پس در ادامه با مجله هزاره همراه شوید تا لیستی از خودروهای لوکس و گران ترین آنها را به شما معرفی کنیم.

لیست گران قیمت ترین ماشین جهان

در رده بندی جدیدی که اخیرا از گران قیمت ترین خودروهای دنیا انجام شده است، اسامی برندهای معروفی به چشم می خورد. که به ترتیب زیر بیشترین تا کمترین قیمت را دارند.

  • بوگاتی لا وواتور نوآر ، قیمت: ۱۸.۷ میلیون دلار (گران قیمت ترین ماشین دنیا)

در بخشی از برنامه های بوگاتی این است که هر سال دو خودرو را به صورت سفارشی می سازد و در حال حاضر تنها یک ماشین ساخته شده که بسیار نیز جذاب است. حداکثر سرعت این مدل بوگاتی ۴۲۰ کیلومتر در ساعت بوده و  پوسته این خودرو از جنس کربن فایبر است. موتور ۸ لیتری ۱۶ واتی با چهار توربو دارد و قدرت آن هم ۱۵۰۰ اسب بخار است و شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن در ۲٫۴ ثانیه به دست می‌آید.

این خودرو در سال ۲۰۱۹ عنوان گران ‌قیمت ‌ترین خودروی جهان را به خود اختصاص داد. هنوز هم با گذشت ۳ سال گران‌قیمت ‌ترین خودروی جهان به شمار می رود.  هیچ‌ کس تا به امروز نتوانسته است آن را از جایگاه گران قیمت ترین ماشین دنیا کنار بزند.

  •  پاگانی زوندا اچ پی بارچتا،  قیمت: ۱۷  میلیون دلار

پس از گران قیمت ترین ماشین دنیا در سال ۲۰۲۲، پارچتا خودرویی است که ظاهری خاص دارد. چرخ های عقب این ماشین با مقداری فیبر کربن پوشانده شده و خودرویی بدون سقف است. اوج قدرت و سرعت بارچتا ۷۸۹ اسب بخار بوده و ۳۵۵ کیلومتر در ساعت است. این سریع ترین و با قدرت ترین مدل زوندایی است که تا به امروز تولید شده است.

  • رولز رویس سوپتیل، قیمت: ۱۳  میلیون دلار

این خودرو یک خودرو شگفت انگیز دست ساز بوده و در سال ۲۰۱۳ برای یک متخصص فوق العاده قایق بادبانی و هواپیما سفارش داده شده است.

  • بوگاتی چنتو دیه چی، قیمت: ۹ میلیون دلار

این خودرو یک موتور ۸۰۰۰ سی سی چهار توربو شارژ W16 با قدرت ۱۵۷۸ اسب بخار دارد. تولید این خودرو تنها محدود به ۱۰ دستگاه شده است.

  • مرسدس بنز مایباخ اکسلرو، قیمت: ۸  میلیون دلار

مایباخ بر خلاف ظاهر عجیب و غریبی که دارد؛ یک خودروی اسپرت چهار نفره است که مجهز به موتور V12 توئین توربو است. اکسلرو در یکی از موزیک ویدیوهای Jay-Z حضور داشت و طبق گزارشTop Gear توسط خواننده رپ Birdman خریداری شد. حداکثر سرعت این خودروی بی نظیر هم ۳۴۲ کیلومتر در ساعت است.

  • بوگاتی دیوو، قیمت: ۵.۸ میلیون دلار

بوگاتی دیوو یک خودروی اسپرت موتور وسط است که توسعه آن با رویکرد پیست بوده است. نام گذاری این خودرو به افتخار راننده اتومبیل رانی فرانسوی آلبرت دیوو که دو بار در دهه ۱۹۲۰ برای بوگاتی در مسابقه تارگا فلوریو برنده شده است انجام شده است. تولید این خودرو تنها محدود به ۴۰ دستگاه شده است و حداکثر سرعت آن معادل ۳۷۹ کیلومتر بر ساعت است.

  • پاگانی هوایرا ایمولا، قیمت: ۵.۴  میلیون دلار

تولید این خودرو محدود به ۵ مورد شده است و موتور ۶.۰ لیتری V12 توئین توربو که توسط مرسدس AMG به طور خاص برای پاگانی ساخته شده است، در حال حاضر ۸۲۷ اسب بخار قدرت و ۸۱۱ پوند فوت تولید می کند که ایمولا را قدرتمندتر از هوایرا بی سی کرده است.

گرانترین ماشین جهان
  • کونیگزگ سی سی ایکس آر ترویتا، قیمت: ۴.۸ میلیون دلار

CCXR Trevita  در نظر داشت که از این خودرو به دلیل هزینه های بالایی که داشت تنها سه دستگاه تولید کند؛ اما تصمیم گرفت با منحصر به فردتر کردن این خودرو، آن را به دو عدد محدود کند. این خودروی خاص دارای روکش فیبر کربنی الماسی، بال عقب دو کربنه منحصر به فرد، سیستم اگزوز اینکونل، ترمزهای سرامیکی کربنی با ABS و سیستم نظارت بر لاستیک است. حداکثر سرعت این خودرو هم ۴۰۸ کیلومتر بر ساعت است.

  • لامبورگینی ونونو رودستر، قیمت: ۴.۵  میلیون دلار

Veneno به زبان اسپانیایی به معنای زهر است و احتمالا این خودرو هم حضور مرگباری داشته است. این خودرو به مناسبت جشن پنجاهمین سالگرد لامبورگینی ساخته شده است. بهتر است بدانید که این خودرو می تواند در عرض ۲.۹ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد.

  • بوگاتی شیرون سوپر اسپرت ۳۰۰+، قیمت: ۴ میلیون دلار

تولید این خودرو نیز تنها محدود به ۳۰ مورد است. بوگاتی اولین سازنده ای بود که از مرز ۴۸۲ کیلومتر در ساعت در پیست آلمان عبور کرد. اما خودرویی که رکورد آن را شکست این نسخه ارتقا یافته بوگاتی شیرون بود و به سرعت ۴۸۹ کیلومتر در ساعت رسید. در این خودرو از موتور ۸ لیتری W16 چهار توربو با قدرت ۱۵۷۸ اسب بخار استفاده شده است.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید « مزایده خودروهای سواری » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : خودروسازی , گران قیمت ترین خودروها , لامبورگینی , ماشین لوکس , مزایده خودرو , مناقصه قطعات خودرو , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 396 تاريخ : دوشنبه 28 شهريور 1401 ساعت: 18:36

انواع تجهیزات مکانیکی و معاملات آنها

تجهیزات مکانیکی به اجزا و تجهیزاتی گفته می شود که نقش مهمی را در لوله کشی میان اجزای مختلف مانند لوله و اتصالات و غیره ایفا کرده و برای انتقال سیال گاز یا مایع استفاده می شود. از تجهیزات مکانیکی برای  گرمایش ، سرمایش ، میعان ، تبخیر ، انتقال ، ذخیره ، ترکیب یا جداسازی سیال جاری و واکنش در سیستم لوله کشی استفاده می شود.

با گذشت زمان قطعات تجهیزات مکانیکی پیشرفت بسیاری کرده است و این تغییرات به صرفه جویی بیشتر در مصرف هزینه و انرژی کمک بسیاری کرده است. تمام سیستم های تجهیزات مکانیکی مشابه هم نیستند ولی اغلب آنها به بخش های مشخصی برای عملکرد مناسب خود نیاز دارند تا بتوانند نیازهای سیستم کلی را برآورده کنند. این قطعات در کنار هم و به صورت مداوم فعالیت می‌ کنند. در ادامه به برخی از تجهیزات مکانیکی اشاره می کنیم. پس با مجله هزاره همراه ما باشید.

انواع تجهیزات مکانیکی

تجهیزات مکانیکی دارای انواع مختلفی به شرح زیر است:

مخازن

مخازن افقی یک مخزن ذخیره ای به شکل استوانه است که محور طولی آن موازی با خط افق است. این مخزن برای دریافت و جمع کردن سیالات استفاده می شود و به همین دلیل هم دارای قطعات متحرک داخلی نیست. پایه های نگهدارنده در قسمت پایین مخزن برای محافظت از چرخش مخزن نسبت به فونداسیون بتنی ، جوش داده می شود . نازلی در بالای مخزن ، اجازه ورود سیالات و پر شدن مخزن را می دهد . نازلی در پایین نیز اجازه ی خروج سیال را می دهد . نازل های کوچکتر را می توان برای دریچه بخار و اتصال به ادوات ابزار دقیق به کار برد . ابزار دقیق نیز برای اندازه گیری سطح مواد داخل مخزن ، به کار می رود.

مخازن عمودی مخازن استوانه ای هستند که محور طولی آنها عمود بر خط افق است. برج های تقطیر ، صفحات داخلی به نام سینی (Tray) دارند که در جداسازی و جمع آوری ترکیبات مختلف مولکولی مواد خام ، به کار می رود . فرآیند تجزیه سیال خام به عناصر مولکولی اش ، تقطیر جز به جز (Fractional Distillation) نامیده می شو که بعد از تصفیه و فرآوری بیشتر ، این اجزا تبدیل به محصولاتی مثل گازوئیل ، بنزین ، نفت سفید و بسیاری از فرآورده های دیگر می شود.

نردبان

گاهی اوقات بسیاری از مخازن و دیگر تجهیزات در ارتفاعی ساخته می شوند که تنها با کمک نردبان قابل دسترسی هستند. درواقع نردبان به اپراتور امکان دسترسی به ارتفاع بالاتر تجهیزات را برای انجام بازرسی و یا تعمیرات معمول می دهد. جنس نردبان ها از میله و صفحات فولادی است که به سطح بیرونی مخزن جوش یا پیچ داده می شود. حداکثر ارتفاع نردبان ثابت ۹ متر است.

پمپ

پمپ ها نیز دیگر وسایل مکانیکی هستند که برای جابجایی سیالات تحت فشار از مکانی به مکان دیگر استفاده می شوند. پمپ ها سرعت مواد را در زمانی که از لوله عبور می کنند افزایش داده و به همین دلیل هم پمپ هایی که در لوله کشی ها استفاده می شوند دارای دسته بندی زیر هستند: دینامیکی مانند پمپ گریز از مرکز (Centrifugal) پمپ های جا به جایی مثبت مانند رفت و برگشتی (Reciprocating) و یا چرخشی (Rotary).

کمپرسور

کمپرسورها به پمپ ها شباهت دارند اما به منظور انتقال هوا، گاز یا بخار طراحی شده اند. در واقع کمپرسور برای افزایش نرخ جریان های سیال گازی از یک مکان به مکان دیگر استفاده می شود.

مبدل

مبدل نیز نوع دیگری از تجهیزات مکانیکی است که هدف از استفاده از آن در امکانات لوله کشی انتقال گرما از یک سیال به سیال دیگر است. انواعی از مبدل ها که بیشترین کاربرد را دارند شامل مبدل پوسته و تیوب (Shell & Tube) ، دو لوله ای (Double Pipe) ، جوش آورنده (Reboiler) و هوا خنک کن (Air Cooler) می شوند.

جوش آورنده

همانطور که از نام این تجهیزات مشخص است؛ از آن برای دوباره گرما دادن به مواد و سیالات استفاده می شود. دو نوع گرم کننده وجود دارد : نوع دیگی (Kettle type) و ترموسیفونی (ThermoSiphon) نوع دیگری از نظر طراحی ، مشابه مبدل پوسته و تیوب است . گرم کننده ترموسیفونی مستقیما به پایین برج تقطیر متصل می شوند.

هوا خنک کن

هوا خنک کن ها خنک کننده هایی هستند که در بالا یا پایین جایگاه لوله ها قرار می گیرند تا هوا را برای خنک کردن لوله ها از میان آنها حرکت دهند. هوا خنک کن مانند اصول رادیاتور اتومبیل کار می کند اما دارای مقیاس بزرگتری است.

برج خنک کننده

برج خنک کننده یک وسیله  مکانیکی است که دمای آب خنک کننده را کاهش می دهد. برج های خنک کننده به صورت ویژه  و با این هدف طراحی شده اند که حرارت جذب شده را به وسیله تبخیر مقادیر ویژه ای از آب دارای هوا، که از میان برج القایی هوا عبور می کند، از دست بدهد.

گرم کننده یا بخاری

بخاری که با عنوان کوره نیز شناخته می شود با هدف افزایش دمای مواد خام تا نقطه ای بتوان آن را برای وسیله فرایند به کار برد؛ استفاده می شود. بخاری ها دارای انواع افقی یا عمودی هستند.

مخازن ذخیره

از مخازن ذخیره برای ذخیره نفت خام قبل از انجام فرایند و به عنوان تانکر نگهدارنده محصول استفاده می شود یا برای جمع آوری محصول نهایی قبل از تحویل به مشتری نیز به کار می رود. بنابراین مخازن ذخیره در چندین فاز فرایند پالایشگاه به کار می روند.

انواع تجهیزات مکانیکی

معاملات تجهیزات مکانیکی

تجهیزات مکانیکی موضوعی است که شرکت های مختلف برای پیاده سازی آن، اقدام به برگزاری مناقصات مختلف می کنند. . این فرایند با یک اعلام عمومی در روزنامه های کثیر الانتشار و وب سایت های اطلاع رسانی مانند وب سایت هزاره آغاز شده و افراد حقیقی و حقوقی که واجد شرایط مناقصه باشند اقدام به ارسال مدارک و اسناد خود می کنند.

 سپس رقابت مناقصه آغاز شده و برنده آن کسی خواهد بود که برای پیاده سازی این تجهیزات، دارای شرایط کیفی مد نظر مناقصه گزار بوده و قیمت پیشنهادی او کمتر از دیگر رقبا باشد. پس از آن، میان هر دو طرف قراردادی منعقد می شود که از این پس فعالیت هر دو طرف و مدت زمان انجام پروژه بر اساس این قرارداد صورت خواهد گرفت.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید « مزایده تجهیزات صنعتی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : تجهیزات مکانیکی , مناقصه , مناقصه ابزارآلات صنعتی , مناقصه تجهیزات صنعتی , مناقصه لوله و اتصالات , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 103 تاريخ : سه شنبه 22 شهريور 1401 ساعت: 14:53

عدم نیاز به واردات بنزین در دو سال آینده با صرفه جویی

 یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خبر داد: اگر در مسیر صرفه جویی،  بهینه سازی و فرهنگ سازی در مصرف سوخت قدم بگذاریم، تا چندین سال آینده نیازمند واردات بنزین نخواهیم بود اما با ادامه روند موجود تا دو سال آینده میزان تقاضا از میزان تولید پیشی خواهد گرفت. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه باشید.

نیاز به واردات بنزین

هادی بیگی در ارتباط با میزان مصرف و تامین بنزین در سطح کشور گفت: ما در سال جاری و همچنین سال آینده مشکل سوخت نخواهیم داشت و میزان تولیدات ما به اندازه ای خواهد بود که میزان مصرف را پاسخ خواهد داد. اما اگر بخواهیم با همین روش جلو برویم در طی سال های آینده نیاز به واردات بنزین پیدا خواهیم کرد زیرا مصرف ما از میزان تولید ما پیشی خواهد گرفت.

وی ادامه داد: ما در صورتی نیازمند به واردات بنزین نخواهیم بود که برای صرفه جویی، بهینه سازی، فرهنگ سازی و استفاده از ظرفیت پالایشگاه های کوچک برنامه ریزی داشته باشیو. در این صورت  شاید تا ۱۰ سال آینده نیازی به واردات بنزین نداشته باشیم. این موضوع کاملا بستگی به نوع مدیریت ما دارد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: زمانی که به سمت کم مصرف کردن خودروها حرکت کنیم و زمانی که این فرهنگ سازی صورت بگیرد که مردم از خودروهای شخصی استفاده کمتری داشته باشند؛ همچنین اگر بهینه سازی مصرف سوخت را در حوزه های مختلف دنبال کنیم و پالایشگاه های کوچک را نیز در این زمینه وارد مدار کنیم؛ می توان نیاز کشور به سوخت را از داخل تامین کرد و بنابراین نیازی به واردات نداشت.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس همچنین در پاسخ به این پرسش که  آیا ممکن است دولت در لایحه بودجه سال آینده نسبت به افزایش قیمت بنزین اقدام کند؟ اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی موافق عقل و منطق است. حرف حساب را هرکس بگوید می پذیریم. اگر در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ مجلس و دولت به این جمع بندی برسند که قیمت افزایش یابد یا افزایش پیدا نکند ما نیز بر اساس منطق گام برخواهیم داشت اما اکنون برای نظر دادن در ارتباط با این موضوع زود است.

بر اساس آمارها مصرف و عرضه بنزین در کشور بالا بوده و خارج از پیش‌بینی ‌ها است، سال گذشته میانگین فروش؛ البته با در نظر گرفتن کرونا حدود ۷۶ تا ۷۷ میلیون لیتر در روز بوده است در حالی که این رقم در سال جاری بسیار بالاتر و حتی در یک روز به حدود ۱۳۰ میلیون لیتر هم رسیده است.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های وزارت نفت » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : مناقصات دولتی , مناقصه احداث پالایشگاه , مناقصه پتروشیمی , مناقصه نفت و گاز , هزاره , واردات بنزین, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 103 تاريخ : سه شنبه 22 شهريور 1401 ساعت: 14:45

مناقصه شرکت نفت و گاز مارون

شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون یک شرکت نفت و گاز ایرانی است که در ارتباط با بهره‌ برداری، فرآورش و انتقال نفت خام و گاز طبیعی و همچنین تولید میعانات گازی فعالیت دارد. این شرکت در سال ۱۳۷۹ به عنوان یکی از شرکت‌ های زیر مجموعه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب کار خود را شروع کرد. نفت و گاز مارون عملیات تولید از میادین نفتی مارون، کوپال و میدان نفتی شادگان را بر عهده دارد.

دفتر مرکزی این شرکت در شهر اهواز قرار دارد. نفت و گاز مارون به صورت متوسط روزانه ۶۱۴ هزار بشکه نفت خام تولید می کند که به مقدار ۴۵۰ هزار بشکه در روز به پالایشگاه اصفهان تحویل داده و ۱۶۴ هزار بشکه نیز با هدف صادرات به مخازن ذخیره سازی شرکت پایانه های نفتی ایران فرستاده می شود. علاوه بر این در مارون به صورت روزانه به صورت میانگین ۵۸۵ میلیون فوت مکعب گاز طبیعی نیز تولید می شود. در حال حاضر این مجموعه دارای ۸ مجتمع بهره‌ برداری، ۵ کارخانه نمک‌زدایی، ۸ ایستگاه تقویت فشار گاز و ۲ کارخانه گاز و گاز مایع است. در ادامه این مقاله با مجله هزاره همراه شوید.

تولیدات نفت و گاز مارون

این شرکت مانند دیگر شرکت های نفتی در سه بخش به تولید نفت خام، گاز طبیعی و میعانات گازی فعالیت می کند. در پروسه این تولیدات پس از انجام تحقیقات کارشناسی از سوی مدیریت برنامه ریزی و تایید هیات مدیره برنامه هایی برای تولید در جهت اجرا در دستورالعمل کار قرار می گیرد. این شرکت ۴۰۵ حلقه چاه و ۲۶۴ حلقه چاه تولیدی در اختیار دارد و به صورت میانگین ۶۱۴ هزار بشکه نفت خام تولید می کند. تولید گاز طبیعی این شرکت نیز به صورت متوسط ۵۸۰ میلیون فوت مکعب در روز است. ظرفیت تولید گاز مایع شرکت نفت و گاز مارون نیز به ‌طور میانگین معادل ۲۵ هزار بشکه در روز است که به صورت روزانه و از طریق خطوط لوله به مجتمع پتروشیمی ماهشهر ارسال می‌ شود.

تاسیسات شرکت نفت و گاز مارون

تاسیسات شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون از ۲۹ مجموعه صنعتی تولید و پالایش فرآورده‌ های نفتی، کارخانجات جانبی و شبکه گسترده ‌ای از خطوط لوله انتقال نفت و گاز تشکیل می شود که به شرح زیر است:

  • ۴۰۵ حلقه چاه نفت و گاز تولیدی، تزریقی، اکتشافی
  • ۸ مجتمع بهره‌ برداری
  • ۵ کارخانه نمک ‌زدایی
  • ۲ پالایشگاه گاز مایع
  • ۸ ایستگاه تقویت فشار
  • ۲ ایستگاه تزریق گاز
  • ۱ واحد لخته‌گیر
  • ۲ مجتمع تفکیک نفت خام
  • ۱ تلمبه‌ خانه آبرسانی
  • ۳٫۰۰۰ کیلومتر خطوط لوله انتقال نفت و گاز

معاملات نفت و گاز مارون

این سازمان با هدف شفافیت در فرایندهای مالی پروژه های خود و به منظور بهبود روابط با دیگر شرکت های دولتی و خصوصی در طول سال اقدام به برگزاری انواع مناقصات می کند. بنابراین این مناقصات، با اعلام یک فراخوان عمومی آغاز شده و این فراخوان در روزنامه های کثیر الانتشار و وب سایت های اطلاع رسانی مانند وب سایت هزاره منتشر می شود. سپس شرکت های واجد شرایط اقدام به ارسال مدارک خود کرده و در صورت دارا بودن شرایط وارد فرایند رقابتی مناقصات شرکت نفت و گاز مارون می شوند.

پس از برگزاری مناقصه شرکتی که در کنار دارا بودن شرایط کیفی، قیمت پیشنهادی پایین تری را ارائه دهد، برنده مناقصه خواهد بود. پس از این مرحله قراردادی ما بین دو طرف منعقد خواهد شد که تعهدات هر دو طرف و مدت زمان همکاری در آن قید خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های مشاوره نفت و گاز » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : پتروشیمی , شرکت نفت و گاز مارون , مناقصه , مناقصه نفت و گاز , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 157 تاريخ : دوشنبه 21 شهريور 1401 ساعت: 15:46

مالیان خانه لوکس

بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی کشور، مالیات خانه و خودروهای لوکس می تواند به صورت اقساطی دریافت شود. بنابراین امکان تقسیط ۶ ماهه رقم مالیات تعیین شده برای مالکان خانه ها و خودروهای لوکس وجود دارد. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

مالیات خانه، باغ های گران قیمت و خودروهای لوکس

بر اساس قانون بودجه در سال گذشته یعنی ۱۴۰۰، از خانه ها و باغ ویلاهای گران قیمتی که مبلغ آنها بیشتر از ۱۰ میلیارد تومان باشد؛ مالیات اخذ می شود. علاوه بر این از خودروهای سواری و وانت های دو کابینی که بیشتر از یک میلیارد تومان ارزش داشته باشند نیز مالیات گرفته می شود.

این رقم برای سال ۱۴۰۱ و در قانون بودجه برای خانه های لوکس به ۱۵ میلیارد تومن تغییر کرده است. با توجه اینکه مالیات هر سال در سال بعد از آن گرفته می شود؛ بنابراین در حال حاضر سازمان امور مالیاتی در حال اخذ مالیات خانه ها و خودروهای لوکس سال گذشته است.

با این وجود به دستور داوود منظور، معاون وزیر اقتصاد کشور و رئیس سازمان امور مالیاتی، امکان قسط بندی کردن این مالیات در نظر گرفته شده برای خانه ها و خودروهای لوکسی که مشمول این قانون در سال گذشته شده اند، فراهم گردیده است.

به دنبال این اعلام سازمان امور مالیاتی کشور، مالکان خانه ها و خودروهای لوکس می توانند مبالغ تعیین شده را برای دارایی های گران قیمت خود به مدت ۶ ماه به صورت اقساطی پرداخت کنند.

نرخ مالیات خانه های لوکس

  • تا ۱۰ میلیارد تومان، نرخ صفر
  • ۱۰  تا ۱۵ میلیارد تومان نسبت به مازاد ۱۰ میلیارد تومان، یک دهم درصد
  • ۱۵ تا ۲۵ میلیارد تومان نسبت به مازاد ۱۵ میلیارد تومان، ۲ دهم درصد
  • ۲۵ تا ۴۰ میلیارد تومان نسبت به مازاد ۲۵ میلیارد تومان، ۳ دهم درصد
  • ۴۰ تا ۶۰ میلیارد تومان نسبت به مازاد ۴۰ میلیارد تومان، ۴ دهم درصد
  • نسبت به مازاد بر ۶۰ میلیارد تومان، نیم درصد

موارد مهم آئین نامه اجرایی مالیات خانه های لوکس در قانون بودجه ۱۴۰۰

– وزارت راه و شهرسازی (به عنوان متولی سامانه املاک و اسکان کشور)، وزارت صمت (به عنوان متولی سامانه املاک مستغلات کشور)، وزارت کشور (متولی سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مکلف به ارائه اطلاعات املاک گران قیمت ظرف ۱۵ روز از زمان درخواست، به سازمان امور مالیاتی هستند.

  –  مدت زمان اتمام ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان کشور که در اختیار وزارت راه و شهرسازی است پایان آذر ۱۴۰۰ ذکر شده است.

– ملاک قیمت املاک لوکس، ارزش روز آنها است.

–  در املاک مشاعی، ابتدا ارزش کل ملک تعیین و سپس بر اساس قدرالسهم هر مالک، مالیات گرفته می ‌شود.

– خانه‌های لوکس در حال ساخت مشمول مالیات نیستند که بر این اساس، در حال ساخت بودن به معنی «پیش از زمان صدور گواهی پایان کار» است.

مالیات خودرو لوکس

نرخ مالیات خودروهای لوکس

با توجه به آئین نامه مالیات سالانه خودروهای لوکس اعم از سواری یا وانت دو کابین که توسط هیات دولت و در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ آمده است؛ نکات مهم این آئین نامه به شرح زیر است:

–  اگر مجموع ارزش خودروهای سواری و وانت دو کابین اشخاص (خود و فرزندان کمتر از ۱۸ سال و محجور تحت تکفل خود) بیش از یک میلیارد تومان باشد، مشمول مالیات خودرو لوکس می ‌شوند.

– سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است با توجه به قیمت روز خودرو و تاریخ ساخت و واردات آن، مالیات خودروها را محاسبه کند.

– مهلت پرداخت مالیات تعیین ‌شده حداکثر تا پایان بهمن ۱۴۰۱ است.

– در صورت عدم پرداخت مالیات، معامله آنها ممنوع است.

–  مالیات سالانه خودروهای لوکس، به ازای هر دستگاه خودرو و جداگانه محاسبه می ‌شود.

شایان ذکر است که ارقام مالیات بر خودروهای لوکس برای سال ۱۴۰۱ نیز همانند سال قبل بوده و تغییری نکرده است.

  • تا ۱ میلیارد تومان، معاف از مالیات
  • ۱ تا ۱.۵ میلیارد تومان، یک درصد
  • ۱.۵ تا ۳ میلیارد تومان، دو درصد
  • ۳ تا ۴.۵ میلیارد تومان، سه درصد
  • بیش از ۴.۵ میلیارد تومان، چهار درصد

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید « مزایده های املاک استان تهران » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : خودرو لوکس , مالیات , مزایده املاک , مزایده خودرو , هزاره , وزارت راه و شهرسازی , وزارت صمت, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 115 تاريخ : دوشنبه 21 شهريور 1401 ساعت: 15:42

فرسودگی ماشین آلات، عامل تعطیلی 27 درصدی معادن کشور

شاکری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خبر داد: اظهارات وزیر صمت، در ارتباط با تعطیل شدن ۲۷ درصد معادن کشور به دلیل فرسودگی ماشین آلات و در دسترس نبودن ماشین آلات معدنی چالش بزرگی است که معادن کشور هم اکنون با آن روبرو هستند. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

فرسودگی ماشین آلات و نیاز به واردات آنها

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ارتباط با چالش های موجود در حوزه ماشین آلات معدنی گفت: ما برای رفع این مساله در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ تصویب کردیم که ماشین آلات سنگین و معدنی به میزان ۵ هزار دستگاه به کشور وارد شوند. اما عمر این مصربه یک سال بوده و اگر مسئولان از این مصوبه و این فرصت استفاده لازم را نکنند ضرر آن به مردم خواهد رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه بر اساس آماری که دیوان محاسبات به ما اعلام کرده است؛ میزان عمل به احکام بودجه بسیار کم است و تنها تعداد کمی از آنها عملیاتی می شود. این مساله به مردم خسارت زیادی را وارد خواهد کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: نباید دستگاه‌ های اجرایی منتظر شوند که نتیجه را ببینند، بلکه باید در همان زمانی که قانون بودجه بررسی می شود و به مرحله تصویب می‌رسد، خودشان را آماده اجرا و آیین نامه اجرایی آن را تدوین کنند. نه اینکه بعد از گذشت چند ماه از مصوب شدن آن هنوز آیین نامه تدوین نشده است.

شاکری در ادامه افزود: این مصوبه واردات ماشین آلات سنگین و معدنی با توجه به ظرفیت خیلی خوبی که در معادن و توسعه اقتصادی وجود دارد موجب تحرک بخش خیلی خوبی در اقتصاد می شود و از سوی دیگر به توسعه محلی نیز کمک خواهد کرد.

نماینده مجلس یازدهم همچنین تصریح کرد: با مصوبه ای که در مجلس شورای اسلامی وضع شده است باید هر چه زودتر واردات ماشین آلات اجرایی شود. رسانه ها هم اگر دیدند در این مصوبه توقف یا ترک فعلی انجام شده به مسئولان اطلاع دهند تا حتما از ابزار نظارتی خودشان برای حل این مسئله استفاده کنند. ما در خیلی از موضوعات ممنوعیت واردات را وضع  می کنیم اما من معتقدم که در بسیاری از مسائل ما باید برای حمایت از تولیدکننده داخلی، زمینه واردات را فراهم کنیم. تولید کنندگان داخلی نمی توانند ظرفیت و نیاز داخل را تامین کنند به همین دلیل این خلا باعث می شود که توسعه اقتصادی را نداشته باشیم.

شاکری اعتقاد دارد که ضمن حمایت از تولیدات داخلی، واردات خارجی نیز باید صورت بگیرد و فرسودگی ماشین آلات معدنی به معادن ضربه مهلکی خواهد زد. وی اعتقاد دارد این واردات به نفع تولید داخلی است زیرا به هر میزان که تولید داخل بالاتر می رود، واردات نیز کاهش پیدا می کند و بازار داخلی نیز ضربه نخواهد خورد. استفاده هم زمان از تولید داخلی و صادرات استراتژی خوبی خواهد بود.

شاکری ادامه داد: واردات ماشین آلات معدنی هم موجب ورود تکنولوژی به کشور می شود و علاوه بر این ظرفیت کیفیت تولیدات داخلی را نیز افزایش می دهد. اما تنها نگرانی که ما از باز شدن مسیر واردات داریم لخت شدن و سرد شدن دستگاه اجرایی در برابر واردات است. باید این مسئله خیلی کنترل شود زیرا این مسئله پیش از این رخ داده است.

وی در ادامه اظهارات خود گفت: این واردات در بهبود کیفیت و شکل گیزی انگیزه در میان تولیدکنندگان داخلی نقش خواهند داشت.

نماینده مجلس یازدهم همچنین در ادامه، اظهارات وزیر صمت در ارتباط با تعطیل شدن ۲۷ درصد معادن به دلیل در دسترس نبودن ماشین آلات معدنی را تایید کرد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید « مزایده های ماشین آلات » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : ماشین آلات معادن , مناقصه ماشین الات , مناقصه معدن , مواد معدنی , هزاره , واردات ماشین الات, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 95 تاريخ : يکشنبه 20 شهريور 1401 ساعت: 17:10

انواع ماشین آلات کشاورزی و کاربردهای آنها

ماشین آلات کشاورزی، دسته ای بسیار بزرگ از شاخه ماشین آلات هستند که این روزها در کشورهای صنعتی و پیشرفته از آنها استفاده زیادی می شود. بنابراین در دنیای امروزی یک کشاورز علاوه بر دانش کشاورزی باید بتواند از ماشین الات کشاورزی نیز برای بهبود کارهای خود استفاده کرده و به فرایندهای آن آشنایی داشته باشد. تاریخچه استفاده از این ماشین آلات به انقلاب صنعتی اروپا مربوط می شود که به تدریج شیوه های نوین کشاورزی و استفاده از ماشین و ابزار آلات جایگزین تجهیزات و ماشین آلات قدیمی شدند.

با گسترش زراعت از این راه مقیاس زمین های زراعی نیز گسترش پیدا کرد و حجم محصولات هم به دنبال آنها بیشتر شد. بنابراین نیاز به ماشین الات کشاورزی تخصصی بیش از گذشته احساس شد. به دنبال این موضوع تنوع بیشتری در زمینه ماشین آلات کشاورزی به وجود آمد که هر کدام از آنها یک کار را به صورت اختصاصی انجام می دادند. بنابراین ماشین الات کشاورزی از جمله اصلی ترین تجهیزات ضروری در صنعت کشاورزی امروزه به شمار می روند. در ادامه با مزایا و انواع ماشین آلات کشاورزی و معاملات در این حوزه با مجله هزاره همراه شوید.

مزایای استفاده از ماشین آلات به روز در حوزه کشاورزی

  • کاهش زمان اجرای پروژه مختلف کشاورزی
  • کاهش نیاز به نیروی انسانی برای انجام کارهای مختلف
  • کاهش هزینه ها
  • افزایش بهره وری
  • انجام دقیق تر و بهتر کارهای مربوط به کشاورزی
  • آسان تر شدن کارها

انواع ماشین آلات کشاورزی

انواع ماشین آلات کشاورزی بر اساس نیاز روز کشاورزان و باغداران به صورتی طراحی شده است که در کنار آسان کردن کاردها، کمک می کند تا نیروی انسانی کمتری به کار گرفته شود. پر مصرف ترین انواع ماشین آلات کشاورزی به شرح زیر است:

تیلر

تیلر کشاورزی یک تراکتور کوچک است که از یک شاسی و موتور کوچک تشکیل می شود. در برخی از مدل‌ ها تیلر دارای صندلی برای حمل اپراتور است. تیلر عمدتا در باغات و زمین‌ های زراعی کوچک کاربرد دارد و معمولا برای شخم زدن (خاک ورزی اولیه)، درو کردن یا سمپاشی از آن استفاده می ‌شود.

دروگر

از دروگر برای درو کردن محصولاتی مانند گندم و یا حتی چمن زدن و حذف علف های هرز استفاده می شود. با توجه به این که استفاده از تراکتور برای همه قسمت های زمین سخت است دروگر این کار را راحت انجام داده و در زمین های مرتفع و شیب دار نیز قابل استفاده است. جابجایی این ماشین ها در مقایسه با ماشین آلات بزرگ کشاورزی راحت تر است و قیمت مقرون به صرفه تری نیز دارد.

چمن زن تراکتوری

این ماشین برای چمن زنی زمین های وسیع مانند زمین فوتبال، گلف و غیره استفاده می شود که قابلیت حمل اپراتور را نیز دارد. این دستگاه ها دارای موتور بنزینی هستند و در برخی از مدل ها قرمان نیز دارند.

روتیواتور

این ماشین برای خام ورزی است که خاک را تا عمقی مشخص شخم می زند و موجب هدر رفت آب در زمین هم نمی شود. روتیواتر به تیلر دوار هم شناخته می شود که خاک را نرم و سطح آن را آماده کاشت می کند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های قطعات خودرو سازی» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : زمین زراعی , ماشین آلات کشاورزی , مناقصات کشور , مناقصه , مناقصه پیمانکاری , مناقصه ماشین الات , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 153 تاريخ : يکشنبه 20 شهريور 1401 ساعت: 17:06

معرفی شرکت پایانه های نفتی ایران و معاملات این مجموعه

شرکت پایانه های نفتی ایران یک شرکت نفت و گازی ایرانی است که در ارتباط با ذخیره‌سازی، بارگیری، انتقال، صادرات و واردات نفت خام، گاز طبیعی، میعانات گازی و فرآورده‌ های نفتی، همچنین ارائه خدمات فراساحلی، پشتیبانی و ترابری دریایی فعالیت می‌ کند. این شرکت در سال ۱۳۷۸ از دارایی های بخش  ذخیره‌ سازی، بارگیری و صادرات شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در جزیره خارگ، توسط شرکت ملی نفت ایران تاسیس شده است.

فعالیت این مجموعه در  حوزه های ذخیره سازی ، اندازه گیری ، ارائه خدمات آزمایشگاهی ، عملیات صادرات و واردات نفت خام ، مواد نفتی و میعانات گازی و خدمات دریایی است. ماموریت این شرکت پشتیبانی و کمک به تداوم پایدار تولید نفت و گاز در کشور بوده که از طریق فرایندهای عملیات دریافت ، ذخیره سازی ، امتزاج ، اندازه گیری و سنجش کمی و کیفی ، بارگیری و تخلیه (صادرات و واردات) نفت خام و مواد نفتی تولیدی و مبادله ای (SWAP)، عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی های نفتکش و همچنین تکمیل و ارتقای زنجیره ی  ارزش نفت و گاز کشور و ایفای نقش شایسته در پایداری و انعطاف پذیری بهینه زنجیره تامین انرژی ملی ، منطقه ای و بین المللی این کار را انجام می دهد. در ادامه این مقاله از مجله هزاره با معرفی بیشتر شرکت پایانه های نفتی ایران همراه ما باشید.

وظایف شرکت پایانه های نفتی ایران

شرکت پایانه های نفتی ایران در جهت توسعه و تعالی پایدار و بر محور دانایی و تحقق چشم اندازها خود را متعهد به انجام موارد زیر می داند:

– پیشگیری از آلودگی های زیست محیطی و حوادث شغلی ، کاهش و حذف خطرها و ارتقای بهداشت و سلامت عمومی و ایفای شایسته مسئولیت پذیری برای نیل به آینده ای پایدار.

– به کارگیری و توسعه منابع انسانی شایسته ، توانمند و حرفه ای ،خلاق و نوآور. پاسخگو و متعهد ، با انگیزه و وفادار  به آرمان ها و ارزش های شرکت و خلق سازمانی متعالی و پویا.

– رعایت قوانین و مقررات ملی و بین المللی حاکم بر فعالیت ها و خدمات شرکت.

– درک، پیش بینی و تامین نیازها ، خواسته ها و انتظارات مشتریان به منظور نوآوری.

– بهبود مستمر در نتایج متوازن کمی و کیفی شرکت از طریق مدیریت فرآیند ها.

شرکت پایانه های نفتی ایران

مناطق عملیاتی شرکت پایانه های نفتی ایران

  • پایانه نفتی خارک
  • پایانه میعانات گازی پارس جنوبی
  • پایانه نفتی شمال
  • پایانه نفتی ماهشهر
  • پایانه نفتی جاسک
  • پایانه نفتی بوشهر

معاملات شرکت پایانه های نفتی ایران

شرکت پایانه های نفتی ایران همه ساله برای انجام امور مختلف خود و با هدف همکاری با سازمان ها و شرکت های مختلف دولتی و خصوصی و شفافیت بیشتر فرایندهای مالی اقدام به برگزاری انواع مناقصات و مزایدات می کند. در زمینه مناقصات این سازمان در حوزه های مختلف، با اعلام یک فراخوان عمومی و دریافت مدارک از داوطلبان اقدام به برگزاری مناقصه می کند. سپس برنده مناقصه شرکتی خواهد بود که دارای شرایط لازم مناقصه بوده و قیمتی مناسب و کمتر از دیگر رقبای خود را پیشنهاد داده باشد. از این پس فعالیت هر دو طرف بر اساس قرارداد منعقد شده ما بین پیمانکار و شرکت پایانه های نفتی ایران خواهد بود و زمان انجام پروژه نیز در این قرارداد ذکر می گردد. سالانه تعداد زیادی مزایده نیز در این سازمان برگزار می شود که  فرایند مزایده نیز با اعلام یک فراخوان عمومی آغاز شده و داوطلبان با ارسال مدارک خود وارد رقابت می شوند. برنده مزایده فردی خواهد بود که رقمی بالاتر از دیگر شرکت کنندگان مزایده ارائه بدهد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های خدمات بازرسی نفت و گاز » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : پارس جنوبی , شرکت پایانه های نفتی , شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب , شرکت ملی نفت , صادرات , مناقصه , مناقصه نفت و گاز , نفت خام , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 241 تاريخ : شنبه 19 شهريور 1401 ساعت: 19:08

دلایل کمبود هواپیما و پروازها در کشور

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد: با توجه به زمین گیر شدن تعداد زیادی از هواپیماها به دنبال تحریم ها در خیلی از مقاصد اصلا بلیطی وجود ندارد و به دنبال این کمبود هواپیما، مردم برای تهیه بلیط هواپیما حتی به بازارهای سیاه هم مراجعه می کنند. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه باشید.

کمبود هواپیما، دلیل تاخیر پروازها و افزایش قیمت بلیط ها

علیرضا پاک فطرت در ارتباط با وضعیت قیمت بلیط هواپیما و تاخیرهای متعددی که در حال حاضر در ارتباط با پروازها وجود دارد گفت: در هر زمینه ای، وقتی که میان عرضه و تقاضا هماهنگی و تعادل وجود نداشته باشد، آن بخشی که کالای خود را عرضه می کند هر طور که می خواهد قیمت گذاری را انجام می دهد، در ارتباط با بلیط هواپیما نیز در حال حاضر این اتفاق در حال رخ دادن است.

وی همچنین اضافه کرد: متاسفانه به دلیل تحریم ها تعداد هواپیماهای زمین‌گیر شده روز به روز در حال بیشتر شدن است و برای این هواپیماها نیز جایگزینی وجود ندارد. به همین  دلیل است که اصلا برای خیلی از مقاصد بلیط برای مسافران پیدا نمی شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: برخی از افراد حتی حاضر هستند که دو برابر قیمت فعلی را پرداخت کنند اما بلیطی وجود ندارد که آنها بتوانند آن را خریداری کنند. در اغلب مسیرهای داخلی بلیط های پروازی وجود ندارد و ما نیاز داریم تا هواپیما خریداری کنیم و یا آنکه حداقل از ظرفیت کشورهای دیگری که شرکت های هواپیمایی آنها می توانند در مسیر داخلی ما پرواز انجام دهند؛ استفاده کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین در ادامه تصریح کرد: تا زمانی که هواپیما نداشته باشیم و پای فروش بلیط به بازار سیاه باز شود، بر روی قیمت ها نمی توان مدیریتی داشت. دولت هم در این زمینه نمی تواند نظارتی داشته باشد. بازرگان، تاجر، دانشجو، استاد و یا مریضی که برای سفر از یک شهر به شهر دیگر به بلیط هواپیما نیاز دارد مجبور است که با هر نرخی، بلیط هواپیما را تهیه کند.

پاک فطرت در انتها افزود: نمی توانیم  در ارتباط با کمبود هواپیما، کسی را متهم کنیم زیرا مقصر اصلی تحریم ها هستند. البته خودمان نیز مقصر هستیم زیرا نتوانسیتم در زمینه تکنولوژی صنعت هواپیمایی پیشرفت کنیم. ما باید بعد از گذشت ۴۲ سال از عمر انقلاب قادر به ساخت هواپیما بودیم، اما اینطور نشد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های حمل و نقل » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : بلیط هواپیما , حمل و نقل هوایی , فرودگاه , کمبود هواپیما , مناقصه حمل و نقل , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 125 تاريخ : شنبه 19 شهريور 1401 ساعت: 19:03

انواع حمل و نقل جاده ای و معاملات در این زمینه

از زمان های گذشته تا به امروز حمل و نقل جاده ای یکی از نیازهای اولیه انسان ها بوده و با گذشت زمان و گسترش پیدا کردن کسب و کارها نیاز به ارسال کالا و مواد مختلف و مسافر بیش از قبل احساس شد. به همین دلیل هم شرکت های حمل و نقل باربری در این زمینه به وجود آمدند. این نوع حمل و نقل از قدیمی ترین راه ها برای جابجایی انواع کالا و بارها بوده که به لحاظ سرعت و قیمت برای هر دو طرف معامله مناسب بوده است.

در کشور ما نیز با وجود آنکه راه های متنوعی مانند راه های ریلی، هوایی و دریایی برای انتقال بار و مسافر وجود دارد اما همچنان حمل و نقل جاده ای از پرکاربردترین روش ها برای انتقال به شمار می رود. یکی از اصلی ترین دلایل این موضوع هم ارزان بودن این روش است. این بخش، با آمار سالیانه ۶۰۰ میلیون تن جابجایی کالاها و ۱۰ میلیون تن ترانزیت کالاها، نقش مهمی را در حمل ‌و نقل داخلی و بین‌ المللی دارد. در ادامه این مقاله با انواع حمل و نقل جاده ای و معاملات در این زمینه همراه با مجله هزاره شوید.

انواع حمل و نقل جاده ای

به دو بخش اصلی حمل و نقل مسافر و حمل بار تقسیم می شود. که حمل و نقل مسافر در جاده با استفاده از ماشین های شخصی یا اتوبوس صورت می گیرد.

حمل و نقل بار در جاده نیز با توجه به نوع، حجم و وزن بار نیازمند یکی از وسایل نقلیه زیر است:

انواع ماشین‌ های حمل بار به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

  •  ماشین باربری کوچک و سبک مانند وانت، وانت پراید و وانت پیکان.
  •  ماشین باربری نیمه سنگین مانند کامیون، خاور، هیوندا، ماشین باربری ایسوزو و کامیونت.
  • ماشین حمل بار سنگین مثل تریلی، ترانزیت، ده تن، کفی، ترانزیت یخچالی، ۲۰ تن، چادری سه محور، کفی، کمپرسی و تریلی تانکر فاو.

بنابراین علاوه بر وزن و حجم بار عوامل دیگری مانند ماهیت بار هم بر روی انتخاب نوع وسیله تاثیر گذار هستند. به عنوان مثال بار مایعات نیازمند ماشین های مخصوص حمل مایعات است یا آن که برخی از بارها نیاز به پوشش و محافظ بیشتری دارند و به همین دلیل هم باید با وسایل چادر دار و کانتینر دار حمل شوند. مواد غذایی خراب شدنی نیز باید با ماشین های یخچال دار حمل شوند.

مزایا و معایب حمل و نقل جاده ای

این نوع از حمل و نقل با توجه به پر مصرف ترین و شلوغ ترین روش بودن، دارای مزایا و معایب خاص خود به شرح زیر است:

مزایای حمل و نقل جاده ای:

  • عدم نیاز به سرمایه‌ گذاری
  • تحویل درب تا درب
  • مناسب برای مسیرهای کوتاه
  • تنوع در خدمت‌رسانی
  • امکان خدمات رسانی به مناطق محروم و روستایی

معایب حمل و نقل جاده ای

  • محدودیت در حجم و وزن بار ممکن است برای حمل ‌و نقل جاده ای و حمل با ماشین‌های باربری مثل کامیون مناسب نباشد.
  • مقرون به صرفه نبودن برای مسافت‌های طولانی
  • کندتر بودن در فواصل طولانی، حمل بار با وسایل نقلیه جاده‌ای در مقایسه با  حمل‌ و نقل ریلی
  • به خاطر شرایط جاده و شرایط آب ‌و هوایی ممکن است با محدودیت‌هایی مواجه شود و تغییری در زمان‌بندی تحویل بار ایجاد شود.
  • این روش در مقایسه با  حمل ‌و نقل ریلی، از نظر زیست‌ محیطی روشی مناسب و دوست ‌دار طبیعت نیست.
مناقصه حمل و نقل جاده ای

معاملات حمل و نقل جاده ای

بسیاری از افراد و اشخاص حقیقی یا حقوقی برای حمل و نقل جاده ای خود از شرکت هایی استفاده می کنند که اقدام به ارائه خدمات در این زمینه می کند. بر این اساس در شرکت های نیازمند این خدمات، یک فراخوان عمومی اعلام شده و شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند آمادگی خود را برای همکاری اعلام می کنند. پس از ارسال مدارک به شرکت برگزار کننده مناقصه در صورت تایید اسناد و مدارک و دارا بودن شرایط، شرکت ها وارد مناقصه شده و به رقابت با یکدیگر می پردازند. داوطلبی که بتواند پروژه مورد نظر را با قیمتی بهتر انجام دهد و دیگر شرایط لازم را نیز داشته باشد؛ برنده مناقصه خواهد بود. سپس قراردادی ما بین دو طرف امضا خواهد شد که در آن، زمان شروع و پایان پروژه و دیگر تعهدات در این زمینه قید شده است.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های  ایاب و ذهاب » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : حمل و نقل مواد نفتی , رهسازی , مناقصه , مناقصه ایاب و ذهاب , مناقصه تامین و اجاره خودرو سنگین , مناقصه حمل و نقل جاده ای , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 382 تاريخ : شنبه 19 شهريور 1401 ساعت: 18:56